Bliv den bedst mulige chef for dine medarbejdere – Tag en tur i skoven

Det er hårdt at være chef
dd11

Det er et hårdt job at være chef. Ansvaret for afdelingen eller sågar hele firmaet hviler på dine skuldre, og selvom du kan skælde nok så meget ud på dine underordnede for ikke at gøre arbejdet ordentligt, så bliver du, i sidste ende, nødt til at tage ansvaret for deres bommerter. Har man evnen til det, så er man allerede godt på vej til at blive en god chef. 

Der er dog mange andre genskaber, som man også bør have eller i hvert fald stræbe efter, hvis man er chef. Først og fremmest er der selvfølgelig evnen til at forudsige fremtiden. 

Lyt til dine medarbejdere

Gode egenskaber at stræbe efter

Det skal ikke forstås i en overnaturlig forstand, om end det selvfølgelig ikke ville skade med superkræfter som chef med et stort ansvar. Tværtimod handler det faktisk om at have fødderne godt placeret i virkeligheden. Kun på den måde kan man nemlig for alvor gennemskue, hvad der vil være det bedste at gøre for virksomheden. 

Hvordan kommer markedet til at arte sig i fremtiden, og hvordan bør virksomheden ændre sig for at tage hensyn til ændringerne. Det er den slags store spørgsmål en chef skal tumle med, og som er grunden til den rimeligt anseelige løn, du nok trods alt også får. 

Der findes dog også spørgsmål i den noget mindre afdeling, som det er afgørende at tage stilling til som chef. 

Stress af med en tur i skoven

Lyt til både dig selv og dine medarbejdere

Det kan være noget så simpelt som, hvilke lagerreoler I skal købe ind til jeres lager. Er det en udfordring, du før har oplevet, eller som du står i lige nu, så tag et kig på disse lagerreoler fra Inventarland.dk. Det er nemlig også en chefs opgave hele tiden at have øjnene åbne for den gode mulighed, når den rammer. Netop lagerreoler og lignende praktiske udfordringer leder os dog også til, at det er fuldstændig afgørende, at du lytter til dine medarbejdere. Både fordi det skaber en bedre stemning og kultur, men også fordi det faktisk ofte er dem, der ved bedst om deres arbejde.

Vigtigst af alt er det dog, at du tager hensyn til dig selv. Lader du ikke dig som person komme før dig som chef, vil du hurtigt blive stresset og vred. Det gavner hverken dig, dine medarbejdere eller din arbejdsplads. Som overskriften altså også hentyder til, så er noget af det bedste du kan gøre for dine medarbejdere og din rolle som god chef måske at tage en tur i skoven. På den måde kan du få afstresset kroppen, komme i kontakt med virkeligheden og tænke din dag igennem. Sådan bliver manen god chef.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.